Könyvbemutatón jártam - Anne L. Green és Karády Anna könyvbemutatója a budapesti Álomgyár Könyvesboltban

 2021. ősze csak úgy hemzseg a könyvbemutatóktól, az én legnagyobb örömömre. Imádok könyvbemutatókra járni, találkozni ismerősökkel, barátokkal és persze a kedvenc íróimmal. Izgalommal sorban állni, várni amíg a legújabb kincs végre a kezembe kerül és a kedvenc szerzőm szignózza is nekem. Nekem nagyon sokat jelent egy dedikált könyv, különös helyet foglal el a szívemben,  Persze azért belefér egy kis beszélgetés is. Sajnos sok nem, mivel a sor ott áll mögöttem továbbra, és ők is szeretnének dedikáltatni, beszélgetni és fotózkodni. 

Az ősz első könyvbemutatója az Álomgyár Kiadó szervezésében Anne L. Green és Karády Annáé, illetve Ella Steelé volt október 11-én. Szerencsére időben érkeztünk, így nem kellett sokáig sorban állni...bár ezt az időt is hasznosan töltöttük, beszélgetéssel. 


Anne L. Green, Karády Anna és Ella Steel írónők 


Anne L. Green legújabb könyve a Toszkán örökös, amely a Hatalom, mámor, Toszkána sorozat második része. A Toszkána vére regény folytatása. Az előzmény brutális függővége után nem kérdés, hogy nem egy olvasó nyúlt azonnal érte, mihelyt megszerezte. Én sem tettem másként. 

Anne teljesen új vizekre evezett ebben a sorozatában, és ez szinte átüt a lapokon. Olyan tisztelettel és alázattal ír a borászatról, a borokról, magáról a szőlőről, hogy az elismerésre méltó...és tökéletesen bevezeti az olvasót ebbe a világba. Az írónőnek köszönhetően egy újabb világba utaztam el, újabb életet éltem meg. 


Fülszöveg:

Soha ​ne add fel az álmaidat, tűnjön bármilyen végtelennek is az út…

Katie és Daniele, leküzdve a köztük lévő kulturális és ízléskülönbséget, szenvedélyes viszonyba keverednek egymással. Ám a váratlan viszontagságoknak és a köztük zajló csatározásoknak koránt sincs vége, mert valaki igyekszik folyamatosan megkeseríteni az Allegrini Birtok és a szerelmesek életét.

Habár úgy tűnik, Daniele Katie-nek hála kilábal a válságból, olyan családi titkokkal szembesül, amelyek hatására megkérdőjelezi önmagát és az addig biztosnak hitt világát. Ahogy gyülekeznek felettük a sötét fellegek, úgy válik a napsütéses toszkán birtok is egyre titokzatosabbá.

A Toszkán örökös a Hatalom, mámor, Toszkána-sorozat második része, amely egy festői helyszíneken játszódó humoros, olasz intrikákkal, érzékiséggel fűszerezett folytatás, amelyben az írónő varázslatos módon tárja elénk a lenyűgöző toszkán tájat és annak húsvér lakóit. Bizonyosságot kapunk a történet által, hogy a föld nem csupán érték, ahogy a bor sem csak egy alkoholos ital.


Köszönöm drága  írónő ismét ezt a csodás élményt, amelyet minden bemutatód alkalmával átélek. A fogadtats, a felém irányuló szereteted nagyon sokat jelent nekem. Mindent köszönök drága Erzsó. És nem utolsósorban a támogatásodat, el sem hiszed mennyire szeretem ezt csinálni...és neked köszönhetően vágtam bele. Egyszóval köszönöm. ❤



Anne L. Greennel együtt tartotta Karády Anna is a bemutatóját, aki a Füredi lány és immár a Füredi földesúr, valamint a Cigányélet grófi módra művek szerzője. Anna megérdemelt egy igazi könyvbemutatót végre, mert a Füredi lánnyal olyan csodát alkotott, hogy nem egyszer fogom még levenni a polcról, hogy újraolvassam. Berobbant és üstökösként száguld, és maximálisan meg is érdemli a sikert. Imádom az írásmódját, ahogy fogalmaz, az archaikus nyelvet amelyet alkalmaz. A nyaram egyik fénypontja volt, hogy végre személyesen is találkozhattam vele, és megismerhettem. Egy roppant aranyos, kedves és elképesztően talpraesett, okos nőt ismertem meg a személyében. 


Olyan szerencsém volt, hogy lehetőséget kaptam magától az írónőtől, hogy előlvasója legyek a Füredi földesúrnak. Egyszerűen nem jutottam szóhoz, és nagyon de nagyon köszönöm mégegyszer. A bizalmat, amelyet megszavaztál nekem drága Karády Anna. 


Fülszöveg

Te ​meddig mennél el, hogy megvédd azt, akit a legjobban szeretsz?

257 éves szerelem…

1764, Füred.

Azt mondják, léteznek sorsfordító találkozások: Anna, a nincstelen fiatalasszony felforgatja a gazdag, kálvinista nemesi família életét kevesebb mint fél esztendő alatt. A füredi földesúr – Oroszy Mihály – katolikus hitre tér és megházasodik. Elvégre a szerelem mindent legyőz…

A mesékben a szerelmespár boldogan él, míg meg nem hal; de az élet nem tündérmese…

Könnyek és viharok nélkül nincs házasság; a hitvesi ágy – különösen egy földesúré – nem csak mámort tartogat.

A zárt ajtók titkot őriznek – nem is akármekkorát –, hiszen Anna a XX. században született.

Boszorkány vagy időutazó?

Házasságukban világok ütköznek, szerelmük fájdalmas áldozatokat követel. Vajon létezik-e jövő azok számára, akiket az idő szétválaszt? A végzet jéghideg közönnyel rövidre szabta közös életüket, a földesúr azonban nem nyugszik bele a sors ítéletébe, más utat választ.

Karády Anna új regényében, amely A füredi lány önálló kötetként is olvasható folytatása, bepillantást nyerhetünk a XVIII. századi nemesek kiváltságos világába, a szemünk előtt elevenedik meg egy földesúr hétköznapi élete és egy nem hétköznapi szerelem megrendítő története.


A bemutatón ismét találkozni, és beszélgetni pár szót hatalmas élmény volt. Köszönöm a kedves szavaidat, az irántam mutatott szeretetedet. Egy élmény volt az a hétfői nap, minden percét élveztem. ❤


Anna igazi példakép, ahogy Erzsó is. Erős, okos, magabiztos nők, akik olyan utazásra csábítják az olvasókat, amelyekre vétek nem jegyet váltani. Én alig várom a következő kalandokat. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karády Anna: Zserbó 2.

Pap Éva: Mielőtt újrakezdeném

Mosonyi Mara: A szirt