Moziban jártam - Venom 2

 

Körömrágva vártam a Venom második részét, a Vérontót. Nagy képregény-fan és Marvel rajongó vagyok, Tom Hardy pedig az egyik kedvenc színszem...és persze imádtam az első részt, így nem is volt kérdés, hogy amint tudok megyek a moziba és gyönyörködöm Mr. Hardyban szélesvásznon. Még a körmeim is Venom mintákban pompáznak. 


A második rész 99 perc hosszúságú, elsőre kicsit rövidnek gondoltam...de így visszagondolva szerintem tökéletesen elég volt mindenre. Nem voltak felesleges jelenetek, elnyújtott párbeszédek és klisék. 


Eddie Brock (Tom Hardy) továbbra is Venommal nyomul, és éli a mindennapjait. Próbálja feléleszteni romokban heverő karrierjét. Éppen Cletus Cassidy (Woody Harrelson-másik nagy kedvencem) sorozatgyilkossal készül interjút készíteni. De a film elején betekintést nyerhetünk Cletus fiatalkorába, illetve fény derül arra is miért lett ő egy pszichopata. És persze megszokott megoldás a borzalmas gyermekkor, de a kirakós utolsó darabjaira várnunk kell a film végéig. Az alkotók ezt egy rajzolt visszatekintéssel alkották meg, amely szerintem zseniális volt. Szerintem a film egyik csúcspontja, a másik persze a látvány.. de erről később. 

 


Tom Hardy és Venom kapcsolata a film első felében enyhén szólva is válságba jut. Az ambivalens viszony nem egy problémát okoz, és később ez is vezet Vérontó születéséhez, mivel Cletusba átkerül Brock szimbiótájából egy darab. És amikor egy pszichopata és egy földönkívüli gyilkos egymásra talál abból semmi jó nem fog kisülni: kizárólag halál, öldöklés, káosz és sok vér. Hullahegyeket hagy maga után Vérontó, ekkor bomlik fel Eddie és Venom kapcsolata is. Ugyanakkor más a kapcsolata Venom és Vérontónak a gazdatesteikkel. Azt már tudjuk az elő részből mi ellenük a hatásos fegyver, és hogy nem minden alany esetében jön létre a szimbiózis. 

 

Eddie és Venom egy hatalmas veszekedést követően "szakítanak" egymással...néha olyan érzésem volt, mintha egy párkapcsolatot néznék...ahol Hardy a nő, Venom a pasi...úgy civakodtak egymással, mint a házasok...de ami ezt mindig feldobta a humor. Imádom Venom és Hardy beszólásait...nem egy hangos kacagást eresztettem el a másfél óra alatt...és a többi néző is hasonlóan cselekedett. Tom Hardyért pedig a nyálamat csorgattam, igaz neki minden jól áll...de annyira vicces Tom Hardy Eddie Brocként. Egy nagydarab, kigyúrt, kitetovált angol akcentussal beszélő pasi aki tulajdonképpen néha kicsit olyan szerencsétlennek tűnik. Na de a motorozós jelenteivel ezt azért próbálta ellensúlyozni. Eddie nem egy "tökös", belevaló pasi, mégis szeretetreméltó, és imádni való. 


Persze előbb-utóbb csak újra visszatalálnak egymáshoz, és szembeszállnak az addigra az egész város felfordító Vérontóval. Itt azért bekapacsolódik Brock ex-menyasszonya és Cletus korábbi nagy szerelme...akinek tekintetében Cassidy és szimbiótája nem ért mindig egyet. Ez is eltérést mutat Venom és Brock kapcsolata között. Woody Harrelson tökéletesen hozza a bomlott elméjű gyilkost, minden jellemzőjével együtt. Szinte lubickolt ebben a szerepben, és konkrétan a mosolyánál a hideg rázott. 


Számos humoros jelent mellett azonban mindent felülmúl a látvány. Egy adrenalinlöket. Igazán látványos MCU filmre sikerült, főleg, hogy Vérontó kétszerese volt Venomnak, de kedvencünk nem adja fel a harcot és küzd a végtelenségig. A látványvilág magával ragadó, amely ugyanakkor egy mozifilmtől el is várható...de engem roppantul magával ragadott. Igaz Vérontó háttértörténetét jobban ki lehetett volna dolgozni, mert a filmből csak annyi jött le hogy egy borzalmasan gonosz vörös szimbióta, aki mindenkit meg akar ölni. Nekem ez az egyetlen hiányérzetem a filmmel kapcsolatban. 

Nem egy ismerős színész tűnik fel mellékszereplőként, akik tökéletesen hozták amit kell, és színesítették hőseink sztoriját. A zenék nagyon passzoltak a filmhez. Fokozták az adott jelenet hangulatát.

Ugyanakkor számos kritika illette a Venom filmeket, de nekem a kedvenceim közé tartoznak. A divatrajongók meg inkább ne járjanak moziba Marvel filmeket nézni, ha a stáblistás jelenetet sem várják meg...na mindegy is. Igazából a stáblista utáni jelenettel Venom csatlakozik a MCU-hoz, és izgatottan várom mit hoznak ki belőle legközelebb. 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karády Anna: Zserbó 2.

Pap Éva: Mielőtt újrakezdeném

Mosonyi Mara: A szirt