2021 kedvencei, avagy meghatározó olvasási élményeim

 Idén ősszel indítottam el a blogomat, hosszas rábeszélés után. Elsősorban Anne L. Green írónőnek köszönhetem, hogy most már az életem elválaszthatatlan része lett a blogom. Ő bátorított a legjobban és az, hogy ennyire hitt bennem számomra rengeteget jelent a mai napig. Kezdetben csak a moly.hu oldalra írtam az elolvasott könyvekről a véleményemet, értékeléseimet, vagy éppen, amit kiváltott belőlem az adott kötet. Az a sok kedves, és bátorító szó, amit kaptam az írásaim után mindig hihetetlenül jól esett, és jól esik most is. 

Idén, 2021-ben 76 könyvet olvastam el, amely messze elmarad az év elején kitűzött 100 db könyvtől. Ez pontosan 22.356 oldal. Nem mindig jutott sajnos elég idő az olvasásra, volt hogy sok minden közbeszólt...de amikor csak tehettem az irodalom világába menekültem, annak ellenére, hogy nekem szuper év volt 2021. Ugyanakkor a világjárvány, a pandémia, a valóság sok esetben már túl sok volt, ezért örültem, hogy az olvasás teljesen kiszakít a hétköznapokból. 

Köszönöm a bizalmat Karády Anna, Palotás Petra, K.M. Holmes valamint Anne L. Green írónőnek, akik előolvasónak kértek fel. Még mindig leírhatatlan élmény ez számomra, és nagyon megtisztelve érzem magam a belém vetett bizalmuk miatt. Remélem a jövőben is rászolgálok majd erre a bizalomra.

Idén több olyan könyv, illetve sorozat került a kezembe, amely egy életre meghatározó élményt nyújtott. Drága barátnőmnek, Németh Barbinak (Kitabalar bloggerinának) számos olyan könyvet köszönhetek, aminek olvasása nélkül szegényebb lennék. Ő ismertette meg velem Anna Todd, Elle Kennedy vagy éppen Colleen Hoover munkásságát. A Miután sorozat egy életre a részemmé vált, és az biztos, hogy 2022-ben is újra előveszem. Colleen Hoover és Elle Kennedy személyében, pedig új kedvenceket avattam. 

12+1 könyvet választottam ki a 76-ból, amelyek a kedvenceim voltak. A képeken ez a 12+1 regény szerepel. Sok közülük, olyan világba kalauzoltak, ahová nem lehet repülőjegyet venni csak időgéppel lehetne megoldani a látogatást. Olyanok is akadtak, amelyek szétmarcangolták a lelkemet...teljesen összetörtek és mégis a szívem egy részévé váltak, mert olyan mély és gyönyörű érzéseket, érzelmeket mutattak be nekem, hogy nem egyszer sírtam rajtuk. 

Idén végre sikerült Fábián Janka írónőtől is olvasnom, akinek regényeit olyan régóta halogattam. Általa szintén új világba léptem, mégpedig a történelmi romantikusok egy új fejezete tárult fel előttem, ahogy Julia Quinn könyvei által is. Egyik kedvenc műfajom a történelmi romantikus regény...így nagyon örülök, hogy két ilyen nagyszerű írónő munkáit ismerhettem meg 2021-ben. 


Az év magyar könyve, magyar írónője és elsőkönyves szerzője számomra egyértelműen Karády Anna volt és a Füredi lány című regénye, amely egyszerűen maga a csoda. A személyes találkozás után, az évem egyik fénypontja volt, amikor Anna felkért, hogy előolvasója legyek a Füredi lány folytatásának, a Füredi földesúrnak. Leírhatatlan volt a boldogságom. 

2021-ben olvastam először Palotás Petra írónőtől is, akivel ősszel sikerült személyesen is találkoznom. Ez az író-olvasó találkozó és Petra nagyon nagy hatással volt rám, és egyből a szívembe is zártam a mindig mosolygós és minden olvasójával nagyon kedves írónőt. Amikor, pedig felkért előolvasónak majdnem a könnyeim is kicsordultak. Hatalmas megtiszteltetés volt, pedig akkor még csak egy könyvet olvastam tőle és mégis bízott bennem. 

Anne L. Green nyár végén, pedig ráébresztett arra, hogy bele kellene fognom a blogolásba, és hallgattam is rá. Egyik legjobb tettem volt az idén. Az írónő ősszel egy teljesen más arcát mutatta meg a Toszkána vére kötetével, amely hetekig vezette a sikerlistákat és nem is véletlenül. Nagyon sokat köszönhetek az írónőnek a szeretetéért, a bizalmáért, amiért hitt bennem és nem is tudom, hogyan hálálom ezt meg neki, de nagyon köszönöm, hogy rábeszélt, hogy indítsam el a blogomat. 


Az év utolsó olvasmányai között szerepelt az Utolsó párbaj, amely elsősorban dokumentumregény és a történelem és a jog iránti szenvedélyem miatt vált a kedvencemmé. Több ilyen olvasmányos történészi munkára lenne szükség. 

2021-ben szerencsére már könyvbemutatókat és író-olvasó találkozókat is lehetett tartani, és amin tudtam részt is vettem. Borsa Brown és R. Kelényi Angelikával idén többször is tudtam találkozni, amely igazi lelki feltöltődés volt. Borsával szám szerint ötször. Az író-olvasó találkozók közül is kiemelkedő Borsa Brown tatai és Pap Éva tatabányai eseménye. 

Felemelő élmény volt továbbá újra találkozni több kedvenc szerzőmmel és pár szót beszélgetni, vagy éppen végighallgatni, ahogy éppen az aktuális könyv születéséről beszélnek. És végre személyesen is találkoztam K.M. Holmessal, ami szintén az év egyik csúcspontja volt. Sajnos az év utolsó felében már ismét az online tér került előtérbe a vírushelyzet miatt, és ebben a témában ki kell emelnem Peller Anna és Budai Lotti online könyvbemutatóját a Rizsporos hétköznapok 3. részéről, amit egyszerűen imádtam. Szuper szervezés volt, érdekes és izgalmas beszélgetést hallgathattak végig az olvasók. 

Köszönöm a blogom olvasóinak a figyelmet. Igyekszem rászolgálni 2022-ben is és remélem elérem a bűvös 100 elolvasott könyvet a jövő évben. Továbbá szeretném megköszönni az Álomgyár Kiadónak a recenziós példányokat, amelyeket kaptam. Mindenkinek kívánok Egészségben, Sikerekben, Könyvekben és Boldogságban Gazdag Boldog Új Évet! :) 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Karády Anna: Zserbó 2.

Pap Éva: Mielőtt újrakezdeném

Mosonyi Mara: A szirt